D.P.U Bölge ve Sanayii Oryantasyonu Projeleri

                                                                                                   


BÖLGE SANAYÄ° ORYANTASYONU

Temel görevleri eÄŸitim ve araÅŸtırma olan üniversitelerin bu süreci iki ÅŸekilde yönettikleri görülmektedir: (i) mezun öÄŸrenci ve sonuçlanmış Ar-Ge çıktıları saÄŸlamak ve (ii) sanayi paydaÅŸlığına dayalı eÄŸitim ve araÅŸtırma planlaması yapmaktır. Dinamik bir süreç olan sanayi paydaÅŸlığında planlama; ekonomik ve sosyal analiz ile ÅŸekillenmekte, analatik düÅŸünme ile süreçlenmekte ve sürdürülebilirlik noktasında gerekli araçların saÄŸlanması ile uygulanmaktadır.

Üniversitelerin en temel paydaÅŸlarından olan öÄŸrenci kitlesi aynı zamanda sanayinin de paydaşıdır. DiÄŸer bir ifade ile öÄŸrenci üniversite ve sanayinin ortak paydaşıdır. Dolayısıyla öÄŸrencinin öÄŸrenme sürecinde her iki kurumsal yapının da sorumluluÄŸu ve beklentileri vardır. Bu bilinç ile oluÅŸturulan eÄŸitim ve Ar-Ge planlamasında ilk süreç sanayi oryantasyonudur ve bunun da baÅŸladığı yer bölge sanayisidir.

Sanayi oryantasyonu üniversitede öÄŸrenim gören öÄŸrencilerin bölge sanayisini tanıması, staj imkanlarını görmesi, Ar-Ge potansiyelini öÄŸrenmesi, eÄŸitim sürecinde karşılaÅŸacağı teknik ve sosyal çözümleme uygulamalarına iÅŸletme perspektifinden bakabilme yeteneÄŸi kazanması, muhtemel tez çalışmalarını iÅŸletmeye yönelik çözümlerde kullanabilmeyi öÄŸrenmesine yardımcı olmak amacıyla düzenlenir.

SORUMLULUK

Üniversitelerin sorumluluk olarak önceliÄŸi bulundukları bölgede ekonomik, kültürel ve sosyal geliÅŸmelere destek vererek toplumun yaÅŸam kalitesini arttırmaktır. Bu sorumluluk yakın bölgeler ile devam eder ve nihayetinde tüm insanlık ve evrensel deÄŸerler olarak ÅŸekillenir.

Üniversite öÄŸrencileri yalnızca teorik, teorik ve uygulamalı ve aynı zamanda doÄŸrudan uygulamalı (staj) dersler almaktadır. Uygulamalar laboratuar ve/veya endüstriyel ölçekte olmaktadır. Endüstriyel uygulamaların özellikle staj çalışmalarının bölge endüstrisinde yapılması öÄŸrencilerin bitirme tezlerini bu iÅŸletmelerin çalışma alanlarında ve gelecek projeksiyonları doÄŸrultusunda ortaya çıkmasını saÄŸlayabilir. DiÄŸer taraftan öÄŸrencinin teknik ve sosyal çözümlemeleri iÅŸletmelerin konuları kapsamında ÅŸekillenir. Bölge sanayisi ile birlikte ortaya çıkacak çalışmalar proje pazarlarında sunulmasına ve/veya sanayi projelerine dönüÅŸmesi ÅŸeklinde daha ileri araÅŸtırmalara zemin hazırlayabilir.

KAPSAM

Proje üç aÅŸamalıdır:

Firmalar iÅŸletmeleri hakkında ilgili bilgilendirme toplantılarını üniversitede gerçekleÅŸtirir (iÅŸletme hakkında genel bilgi, öncelikli alanları, gelecek projeksiyonları, stajyer öÄŸrenci kapasitesi, staj programı, öÄŸrencilere saÄŸladıkları imkanlar, sektördeki öÄŸrencilerden beklentileri, kariyer planlamaları vb.),

ÖÄŸrencilerin iÅŸletmeleri yerinde tanımaları (Teknik gezi programları veya kısa süreli oryantasyon stajları),

ÖÄŸrencilerin iÅŸletmelerde kısmi zamanlı çalışmalarının saÄŸlanması, iÅŸletmeye yönelik teknik ve sosyal çözümlemelerin ve tez çalışmalarının oluÅŸturulması ve iÅŸletmenin Ar-Ge imkanlarından yararlandırılması.

FAYDA

Proje kazanımları üç grupta toplanmaktadır: (i) ÖÄŸrencilerin kazanımları, (ii) Ä°ÅŸletmelerin kazanımları ve (iii) Bölgenin kazanımları.

ÖÄŸrencilerin Kazanımları

(i) ÖÄŸrencinin mezuniyet öncesi, staj ötesinde iÅŸ tecrübesi edinmesi,

(ii) Staj kapsamında çalışılan konuda, ilgili firmalarda bitirme projesi ile birlikte daha fazla yarı zamanlı, profesyonel- iÅŸ tecrübesi edinme ÅŸansı elde etmesi,

(iii) Ä°ÅŸ hayatını ve ilgili sektörü tanıma ve yakınlaÅŸma fırsatı kazanması,

(iv) ÖÄŸrencinin teknik ve sosyal giriÅŸimcilik geliÅŸiminde hazırlık, kariyer planlamasında ÅŸekillenme ve üretkenliÄŸin eylemsel boyuta dönüÅŸümünde ivme kazanılması.

İşletmelerin Kazanımları

(i) Kısmi zamanlı iÅŸgücü saÄŸlanması,

(ii) ÖÄŸrencileri tanıma ve deÄŸerlendirme yaparak istihdam etme konusunda alt yapı oluÅŸturması,

(iii) ÖÄŸretim üyelerinin de içinde bulunduÄŸu, bilimsel birikimlerin paylaşıldığı ortam saÄŸlaması,

(iv) Ä°htiyaç halinde üniversite laboratuarlarının kullanılması,

(v) Üniversite, kurum ve öÄŸrencinin üçlü emeÄŸinin TEYDEB veya SAN-Tez’e dönüÅŸebilmesi.

Bölgenin Kazanımları

Üniversitelerin bulundukları bölgenin sanayisi ile iÅŸbirliÄŸi içerisinde olması güçlü bir bölgesel ekonominin oluÅŸmasını saÄŸlar, güçlü ekonomi beraberinde yeni istihdam alanları oluÅŸturur, sosyal alanları güçlendirir ve dolayısıyla bu faaliyetler bölge insanının refah ve yaÅŸam kalitesini arttırır.


                                                                                                                         

Son Güncelleme Tarihi: 16 Ocak 2019, Çarşamba